Overslaan en naar de inhoud gaan

Uniform

Door het dragen van het uniform toon je dat je lid bent van Scouts en Gidsen Oelegem. Maar het is meer dan dat, het echte uniform is immers speelkledij die tegen een stevig stootje kan. Zo hoeven we nooit bang te zijn om ons vuil te maken en voor 110% uit te leven!

We verwachten van de leden dat ze in uniform naar de vergadering komen.

Voor nieuwe leden geldt dat uiteraard pas vanaf ze beslissen om zich definitief in te schrijven.

Het verplichte uniform voor kapoenen:

Enkel onze paars/gele groepsdas. Verder zorgen kapoenen voor speelkledij die tegen een stootje kan. Alle uniformstukken bestaan ook in kapoenenmaten en mogen uiteraard steeds gedragen worden!

Het verplichte uniform voor alle andere leden:

Onze groepsdas, een groene of bruine broek of rok, een t-shirt van Scouts en Gidsen Vlaanderen, het beige scoutshemd en/of de scoutstrui.

Uniform
Hopper Winkel

De groepsdas is te koop voor of na de vergadering bij de groepsleiding en kost 9 euro. De rest van het uniform is enkel te koop bij HOPPER, de officiële winkel van Scouts en Gidsen Vlaanderen.
De dichtstbijzijnde HOPPER kan je vinden in de Wilrijkstraat 45, 2140 Antwerpen. Je kan de openingsuren raadplegen op de website van Hopper, waar je eveneens online kan bestellen.

Op het scoutshemd komen ook een aantal kentekens.
Het groepslintje, jaar- en takkenteken ontvang je steeds bij de inschrijving.

Verder biedt HOPPER nog een aantal kentekens aan:

• Lintje België + Europa
  • Vlaamse leeuw
  • Belofteteken (vanaf jonggivers)
  • Internationaal scouts- of gidsenteken (enkel bij buitenlandse activiteit)

Heb je verder nog vragen over het uniform? Aarzel niet om de groepsleiding te contacteren!